SCH45 & SCH249_lijst
(452) SCH45 Bastiaan & SCH249 Arie (olieverf op paneel 40×30 cm)(niet beschikbaar)
SCH45 Bastiaan

Deze motortrawler werd in 1963 gebouwd te Scheveningen door de Sleephelling Mij. onder bouwnr. 180 voor rekening van de Verre Visserij Mij. uit Scheveningen. Het schip kwam op 13 april 1963 in de vaart.

Afmetingen: 37,12/34,39 x 7,22 x 3,65 m.  Inhoud: 260 BRT
Hoofdmotor: 6 cilinder MWM van 800 pk.

Geschiedenis:
1966: in Noorwegen verbouwd voor de ringnetvisserij
1968: in Stellendam omgebouwd voor de boomkorvisserij
1974: motor vervangen door een MWM van 1000pk

1975: afgevoerd ivm sanering

SCH249 Arie 

Deze motortrawler werd in 1959 gebouwd te Leiden door de Scheepswerf Boot onder bouwnr. 1441 voor rekening van de Verre Visserij Mij. uit Scheveningen. De tewaterlating vond plaats op 20 november 1959 en het schip kwam februari 1960 in de vaart.

Zusterschepen waren de Pollux SCH7, Jaap SCH60 en SCH248 Prinses Margriet.

Deze schepen waren zowel uitgerust voor de uitoefening van de trawlvisserij en de haring-drijfnet-visserij. Het tonnenruim beschikte over een laadcapaciteit van 204 kantjes; het nettenruim, dat daarvoor ook benut kan worden, had eveneens een laadcapaciteit van 204 kantjes.  Het visruim had een capaciteit van 816 kantjes of 2000 kisten van 50 kg. De schepen beschikte over een kampagnedek van 15 m lengte. Het op het kampagnedek aangebrachte dekhuis bevatte de kombuis en een messroom. Onder het kampagnedek bevonden zich de verblijven voor totaal 15 personen.

Afmetingen: 41,45/38,33 x 7,12 x 3,39 m.  Inhoud: 271 BRT
Hoofdmotor: 12 cilinder Brons van 900 pk.

Geschiedenis:
1962: overgegaan naar rederij AATEE; naam en visnr ongewijzigd
1963: terug naar Verre Visserij Mij.
1968: omgebouwd voor de boomkorvisserij
1975: gesaneerd en afgevoerd.