SCH196 Helena
De Helena is in 1955 onder bouwnr. 118 gebouwd bij Sleephelling Mij Schevening voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen. Het schip kwam in augustus 1955 in de vaart.
Inhoud: 283 BRT
Afmetingen: 42,85/40,13 x 7,24 x 3,47 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 600 pk; in 1959 is deze opgevoerd tot 680 pk
Geschiedenis:
Het schip is in 1975 afgevoerd en gesaneerd.
VL 142 Voorwaarts
De Voorwaarts was de tweede uit een serie van drie schepen die voor rekening van de Doggermaatschappij uit Vlaardingen zijn gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge. De overige schepen waren de VL16 Voorloper en VL103 Voorbode welke in 1960 resp. 1963 werden opgeleverd . De tewaterlating van de Voorwaarts vond plaats op 27 maart 1961 waarna het schip op 23 mei 1961 in dienst werd gesteld.
Inhoud: 291 bruto ton.
Afmetingen: 44,20/41,70 x 7,34 x 3,54 m.
De hoofdmotor was een 8 cilinder Deutz van 1000 pk.
Geschiedenis:
In 1974 is de Voorwaarts verkocht naar Argentinië en is het schip onder de nieuwe naam San Benildo op 28 maart 1974 vertrokken uit de haven van IJmuiden.
SCH126 Adriana
De Adriana is in 1961 onder bouwnr. 165 gebouwd bij Sleephelling Mij. te Scheveningen voor rekening van Jaczon Redrij en Haringhandel te Scheveningen. Het schip kwam 22 september 1961 in de vaart.
Inhoud: 307 BRT
Afmetingen: 43,31/40,62 x 7,24 x 3,87 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk
Geschiedenis:
In 1966 is het schip overgenomen door Adriana Ltd, te St. John’s New Foundland, Canada en kreeg de naam Zebrinney.
In 1973 kwam het schip weer terug naar Scheveningen, nu als SCH57 Zeezwaluw voor de rederij Den Dulk-van Leeuwen. In 1976 is het schip afgevoerd en gesaneerd. |