H95 Kingston Sapphire3_lijst
(662) Opgelegde trawlers te Hull (olieverf op paneel 50 x 40 cm)
H95 Kingston Sapphire

De stoomtrawler H95 Kingston Sapphire  is onder bouwnr 896 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 22 juni 1955 te water gelaten en kwam in november 1955 in de vaart.

Inhoud 811  bruto ton
Lengte: 189,4 ft (57,7 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1300 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
Op 29 juni 1966 is het schip verkocht aan rederij Hellyer Brothers Ltd uit Hull. In 1976 is het schip verkocht voor de sloop en uiteindelijk in 1977 gesloopt te London.

H98 Primella

De trawler H98 Primella is als H98 Northella onder bouwnr 931 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 10 april 1958 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 789 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor  van het fabrikaat Holmes/Werkspoor met een vermogen van 1700 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
In 1961 werd de Northella winnaar van de Silver Cod Trophy (grootste aanvoer op jaarbasis).
In 1963 kreeg het schip de naam Primella omdat de naam Northella werd vergeven aan een nieuwe hektrawler.
In 1977 werd het schip opgelegd na een brand in de machinekamer en datzelfde jaar  is het schip verkocht voor de sloop.