H49 Kingston Emerald_lijst
(353) H49 Kingston Emerald & H95 Kingston Sapphire (olieverf op paneel 60×50 cm)
H49 Kingston Emerald

De stoomtrawler H49 Kingston Emerald  is onder bouwnr 894 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 31 augustus 1954 te water gelaten en kwam in december van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 811  bruto ton
Lengte: 189,4 ft (57,7 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1300 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
Op 29 juni 1966 is het schip verkocht aan rederij Hellyer Brothers Ltd uit Hull. In 1970 werd de Kingston Emerald winnaar van de Hull Distant Water Challenge Shield (beste jaarvangst). Op 18 november 1973 werd op 50 mijl ten oosten van de Tyne alle 11 bemanningsleden gered van het Zweedse vrachtschip Gapern (2286 brt) tijdens een storm.
In 1976 is de Kingston Emerald verkocht voor de sloop en uiteindelijk in 1977 gesloopt te London.

 H95 Kingston Sapphire

De stoomtrawler H95 Kingston Sapphire  is onder bouwnr 896 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull en is een zusterschip van de Kingston Emerald.

Het schip is op 22 juni 1955 te water gelaten en kwam in november 1955 in de vaart.

Inhoud 811  bruto ton
Lengte: 189,4 ft (57,7 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1300 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
Op 29 juni 1966 is het schip verkocht aan rederij Hellyer Brothers Ltd uit Hull. In 1976 is het schip verkocht voor de sloop en uiteindelijk in 1977 gesloopt te London.