(176) H291 Brucella & H132 Benella & H116 St Dominic (olieverf op paneel 50×40 cm)
H291 Brucella

De motortrawler H291 Brucella  is onder bouwnr.  867 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 30 mei 1953 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 678 bruto ton
Lengte: 175 ft ( 53,3 m)
Breedte: 31,7 ft ( 9,66 m)

Het schip beschikte over een diesel motor van het fabrikaat British Polar met een vermogen van 1220 pk waarmee een snelheid van 13 knopen kon worden bereikt.

Geschiedenis:
Op 8 september 1961 is het schip verkocht aan de City Steam Fishing Co Ltd uit Hull. Echter in 1965 kocht de rederij J. Marr & Son het schip weer terug.
Op 26 april 1975 is het schip lekgeslagen 135 mijl uit de kust van IJsland. Nadat het lek provisorisch was gedicht is de Brucella door de IJslandse kanonneerboot Tyr naar Reykjavik gesleept.
In 1977 is de Brucella verkocht voor de sloop aan Albert Draper & Son uit Hull.

H132 Benella

De motortrawler H132 Benella  is onder bouwnr.  936 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij City Steam Fishing Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 16 oktober 1958 te water gelaten en kwam in februari 1959 in de vaart.

Inhoud 789 bruto ton
Lengte: 185 ft ( 56,4 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een diesel motor van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1700 pk waarmee een snelheid van 15 knopen kon worden bereikt.

Geschiedenis:
De Benella is op 3 maart 1965 verkocht aan rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull. In 1977 is het schip omgebouwd tot standby vaartuig voor de off shore industrie. In februari 1978 is het schip geregistreerd te Fleetwood en in 1991 is de Benella overgenomen door Cam Shipping Co Ltd uit Aberdeen en hernoemd in Cam Viceroy.
In 1993 is het schip uiteindelijk voor de sloop verkocht aan Caravel Maritime Ltd.

H116  St. Dominic

De trawler H116 Saint Dominic is onder bouwnr 925 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de bekende rederij Thomas Hamling & Co uit Hull.

De trawler stond bekend om haar markante schoorsteen.

Het schip is op 20 mei 1958 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 829  bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 34,5 ft (10,5 m)

Het schip beschikte over een diesel elektrische voorstuwing welke bestond uit 3 dieselmotoren, fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 3 x 760 pk en een elektromotor, fabrikaat Metropolitan Vickers Ltd .  Hiermee kon een max. snelheid van 13,5  knopen  worden behaald.

Geschiedenis:
In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.