H176 Arctic Warrior
(273) H176 Arctic Warrior (olieverf op paneel 30×24)
H176 Arctic Warrior

De stoomtrawler Arctic Warrior  is in 1951 gebouwd bij de Engelse werf Cochranes of Selby te Selby (UK)  voor de rederij Boyd Line Ltd uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 25 januari 1951 en het schip kwam in juni van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 712 bruto ton
Lengte: 181,3 ft (49,3 m)
Breedte: 31,1 ft ( 8,2 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat Amos & Smith met een vermogen van 712 pk.

Geschiedenis:
In 1954 werd de Arctic Warrior winnaar van de Silver Cod Trophy.
Het schip heeft tot 1975 voor de Boyd Line gevaren en is daarna gesloopt.

H111 Newby Wyke

De Engelse stoomtrawler H111 Newby Wyke is in 1950 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1353 voor rekening van rederij West Dock Steam Trawling Co uit Hull.
De tewaterlating vond plaats op 8 oktober 1950.

Inhoud: 672 BRT
Lengte: 178,4 ft (54,37 m )
Breedte: 30,7 ft (9,35 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 890pk.

Geschiedenis:
In 1954 zijn alle schepen van de West Dock Steam Trawling Co overgegaan naar de Lord Line Ltd uit Hull welke op haar beurt in 1966 is overgegaan naar Hellyer Brothers Ltd uit Hull.
In 1975 is de Newby Wyke verkocht voor de sloop.