(187) H12 Lord Alexander & H145 Kingston Topaz & H111 Newby Wyke (olieverf op paneel 40×30 cm)
H12 Lord Alexander

De Engelse stoomtrawler H12 Lord Alexander is in 1954 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1388 voor rekening van rederij Lord Line Ltd uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 29 juni 1953.

Inhoud: 790 BRT
Lengte: 183,4 ft (55,9 m )
Breedte: 32 ft (9,75 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 1075 pk.

Geschiedenis:
In 1966 is de Lord Line overgenomen door  Hellyer Brothers Ltd uit Hull en in 1975 is de Lord Alexander verkocht voor de sloop.

H145 Kingston Topaz

De H145 Kingston Topaz is onder bouwnr 827 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull. Het schip is op 28 september 1950 te water gelaten en kwam in december 1950 in de vaart.

Inhoud 794  BRT
Lengte: 188,8 ft (57,5 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1200 ipk waarmee een max. snelheid van 13  knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
In 1966 is het schip verkocht aan Hellyer Bros Ltd. te Hull en in 1975 is de Kingston Topaz  verkocht voor de sloop.

H111 Newby Wyke

De Engelse stoomtrawler H111 Newby Wyke is in 1950 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1353 voor rekening van rederij West Dock Steam Trawling Co uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 8 oktober 1950.

Inhoud: 672 BRT
Lengte: 178,4 ft (54,37 m )
Breedte: 30,7 ft (9,35 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 890 pk.

Geschiedenis:
In 1954 zijn alle schepen van de West Dock Steam Trawling Co overgegaan naar de Lord Line Ltd uit Hull welke op haar beurt in 1966 is overgegaan naar Hellyer Brothers Ltd uit Hull. In 1975 is de Newby Wyke verkocht voor de sloop.