(713) Utrecht (olieverf op paneel 50x40cm)(niet beschikbaar)

Utrecht

Deze sleepboot is als ‘Jean Bart’ in 1956 onder bouwnr. 218 gebouwd bij de werf Atelier & Chantiers de France te Duinkerken voor rekening van ‘Société de Remorquage et de Sauvelage du Nord’uit Duinkerken.. De tewaterlating vond plaats op 25 februari 1956 en de overdracht vond plaats op 1 april 1956.

Inhoud: 638 bruto ton
Lengte tussen de loodlijnen: 49,07 m
Lengte over alles: 52,80 m
Breedte: 9,75 m
Holte: 4,90 m
Diepgang: 4,29 m
Voortstuwing: 2×4 tact enkelwerkend 8 cil. dieselmotor (fabrikaat Werkspoor) De twee motoren waren gekoppeld aan een schroef via een direct omkeerbare reductie tandwielkast.
Totaal vermogen: 3750 pk
Trekkracht: 34 ton
Aantal schroeven: 1
Max. snelheid: 17 knopen
Roepletters: PICQ

Geschiedenis:
1956: gestationeerd in de haven van Duinkerken
1964: opgelegd te Duinkerken
1965: verkoop aan Wijsmuller; de naam wordt ‘Utrecht’; het schip wordt gestationeerd te Penzance – Lands End (Engeland)
1975: stationsdienst te Antigua en Barbuda (Caraībisch gebied)
1975: stationsdienst te Antigua en Barbuda (Caraībisch gebied)
1977: verkocht naar Griekenland; nieuwe eigenaar wordt Archirodon Construction Co: uit Athene; nieuwe naam wordt ‘Kitri’
1993: verkocht naar Honduras; nieuwe eigenaar wordt Architug Shipping Thuishaven wordt San Lorenzo, Honduras. Nieuwe naam wordt: ‘3 Pantoons’ 1997: naamswijziging:  ‘Kriti’; verkoop aan Metallic Management Limited (Virgin Islands)
2001: naamswijziging: ‘Ahli II’; verkocht voor de sloop
2002: gesloopt te Mumbai (India)