| Diomed Het motorschip Diomed is in 1956 gebouwd bij Caledon Shipbuilding & Engineering te Dundee, Schotland onder bouwnr. 501 voor rekening van de China Mutual SN Co Ltd (UK). Het schip behoorde tot een klasse vrachtschepen waarvan er uiteindelijk 27 zijn gebouwd. Het schip was bestemd voor de handelsvaart tussen de UK en het verre oosten. Het schip beschikte over een passagiersaccommodatie voor 12 personen. De tewaterlating vond plaats op 12 april 1956 en het schip kwam in september 1956 in de vaart. Inhoud: 7980 brt Afmetingen (loa x breedte): 149,8 m x 19 m Voortstuwing: 6 cil. Dieselmotor met een vermogen van 6800pk waarmee een max snelheid van 16 knopen kon worden behaald (enkelschroefs) Geschiedenis: 1970 Overgegaan naar de Glen Line en hernoemd in Glenbeg 1972 Terug naar China Mutual SN Co Ltd en oude naam teruggekregen 1973 Verkocht aan Nan Yang Sg Co te Macao en hernoemd in Kaising 1976 Verkocht aan Golden City Maritime Corp SA 1983 Gesloopt te Kaohsiung Idomeneus Dit motorschip is als Laertes in 1949 gebouwd bij de werf High Walker (Vickers Armstrong) onder bouwnr. 112 voor de NV Nederlandsche Stoomvaart Mij ‘Oceaan’. De tewaterlating vond plaats op 14 april 1949 en het schip kwam in oktober van datzelfde jaar in de vaart. Inhoud: 7664 brt Afmetingen: 148,4 m (487 feet) x 18,9 m (62 feet) x (28,3 feet) Voortstuwing: 8 cil. motor B&W type 2SCSA met een vermogen van 6800 pk waarmee een max snelheid van 16 knopen kon worden behaald (enkelschroefs) Geschiedenis: 1972 Overgegaan naar de China Mutual SN Co Ltd te UK en hernoemd in Idomeneus 1975 Overgegaan naar de Elder Dempster Lines Ltd 1976 Overgenomen door de Gulf Sg Lines Ltd en hernoemd in Gulf Voyager 1978 Gesloopt te Gadani Beach |